Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář akcí

Strategie MAS Rozkvět 2021-2027

Strategie MAS Rozkvět 2021-2027

Strategie MAS Rozkvět 2014-2020

logo IROP

nzu light

Spolupráce MAS

web MAP vzdělávání

logo Linecká stezka

Interreg AT-CZ

Cisterscapes
logo Eduzměna logo čsksnszm logoSpolupráce PRV

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Památník Petra Chelčického

Památník P. Chelčického

Regionální partneři

logo svazku obcí Blata CH L mikroregionlogo Podkletí
Linhart MAS BlaNet
logo MAS Šumavsko
Národní síť Zdravých měst kraj
logo logo
CH L ovoce Bio-certifikát Lallinger Winkel

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:3
DNES:278
TÝDEN:1481
CELKEM:1488067

Výběr jazyka

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Jak na zdravější a udržitelnější stravování ve škole

Skutečně zdravá škola zve pracovníky školních jídelen, pedagogy mateřských, základních škol na vzdělávací seminář zdarma Jak na zdravější a udržitelnější stravování ve škole.

Datum konání: 10. 5. 2024 začátek od 10:00, délka 6 hodin

Místo konání:
48° 58′ 48.694″N 14° 29′ 52.318″E

Typ akce: ostatní

Organizátor: Neuvedeno

Doba trvání: 6 hodin

Prachatice: 10.5., 10:00 - 16:00, registrace zde

 

Zveme vás na vzdělávací seminář
Jak na zdravější a udržitelnější stravování ve škole

Zveme pracovníky školních jídelen, pedagogy mateřských, základních a středních škol (EVVO, příprava pokrmů, člověk a zdraví, člověk a příroda) na vzdělávací seminář Jak na zdravější a udržitelnější stravování ve škole. 

Proč bych se měl/la účastnit: Lektorka představí nejnovější vědecké poznatky o problematice stravování předškolních a školních dětí. Představí opatření, nástroje a možností, jak přiblížit žákům pestré, vyvážené a udržitelné školní stravování. Nabídne podněty ve formě praktických nástrojů pro zavádění změn v praxi školních jídelen, počínaje novým pojetím receptu, jídelníčku a aktivního učení.
Cena: zdarma 
Doklad: Každý účastník obdrží Doklad o absolvování školení
Občerstvení: Drobné občerstvení zajištěno

Školení proběhne v 8 městech České republiky. Místa, termíny a registraci najdete níže pod programem. 

Program školení 
Školení trvá 6 hodin s přestávkami

Potravinové preference
Postupy a techniky přípravy pokrmů, které zvýší oblibu potravin ve školním stravování a zabrání jejich odmítání, počínaje lepším pochopením fungování potravinových preferencí dětí.
  • JAK A PROČ VNÍMÁME: Smysly, kuchyně a vývoj; Jak fungují naše smysly
  • OD JEDNOTLIVCE KE SPOLEČNOSTI: Od neofobie k potěšení; Sociokulturní rozdíly
  • VĚDA O POTRAVINÁCH JAKO PROSTŘEDEK PŘIJATELNOSTI: Proč vědecká kuchyně; Senzorické hodnocení a přijatelnost
  • PÁROVÁNÍ PRO POTĚŠENÍ: Barva, tvar a vzhled; Textura při vaření; Příchutě
  • POSTUPY UCHOVÁVÁNÍ: Konzervace potravin; Vaření z vlhkého na suché teplo; Sušení; Nálevy, extrakty a marinády; Kvašení; Polotovary a jejich použití
  • DESIGN POKRMU: Kreativní matrice pokrmu; Struktura receptu

Postupné vystavování a oběhové vaření

Způsob sestavování jídelníčků při postupném vystavování zdravější a udržitelnější stravě a uplatňování zásad oběhového hospodářství (cirkulárního hospodářství) při nakládání se surovinami, aby se zabránilo plýtvání potravinami.
  • SYSTÉMOVÝ PŘÍSTUP K UDRŽITELNOSTI: Systémové myšlení jako nástroj pro prolomení složitosti;
  • VÝŽIVA A WELLNESS: Výživa a jedno zdraví; Jídlo jako vztah
  • ENVIRONMENTÁLNÍ UDRŽITELNOST: Agroekologické přístupy pro udržitelný zemědělství a potravinové systémy; Přechod na bílkoviny; Plýtvání potravinami ve školních jídelnách
  • SESTAVOVÁNÍ JÍDELNÍČKŮ: Cykličnost jako provozní rámec; Čistý, krátký, dlouhý, kaskádový cyklus; Sladění surovin, procesů a technologií; Strategie pro postupné vystavování; Udržitelný a zdravý jídelníček

Aktivní učení

Jak a proč využít školní stravování jako vzdělávací modul pro učení chutí a zlepšení potravinové gramotnosti.
  • POTRAVINOVÁ GRAMOTNOST PROSTŘEDNICTVÍM ZKUŠENOSTÍ: Koevoluce a vzdělávání pro udržitelné potraviny a výživu; Kultura stravování a ochrana životní prostředí: úloha vzdělávání; Vaření jako vzdělávací a koevoluční činnost; Kuchař jako učitel; Celoškolní přístup ke stravování
  • AKTIVNÍ UČENÍ A PŘÍMÉ ZKUŠENOSTI: Jak se učíme? Vzdělávání příští generace; Prostředí k učení; Praktické učení – školní kuchyňka; Samostatné rozhodování a aktivní role dítěte


 

 

Vytvořeno: 28. 3. 2024
Poslední aktualizace: 28. 3. 2024 10:01