Webinář se bude obsahově zaměřovat na výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami integrovaných v běžných třídách základních nebo středních škol. Nejprve budeme společně diskutovat o způsobech, které jsou při jazykovém vyučování těchto žáků v třídách realizovány. Zaměříme se především na způsoby individualizace práce v hodinách českého jazyka. Následně konkretizujeme negativní dopady nesprávných způsobů individualizace se zřetelem k integrovaným žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a představíme si jeden z možných způsobů řešení problematických míst jazykové edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v podobě tzv. konstruktivistické diferenciaci učení. Domníváme se, že se jedná o způsob práce, jehož prostřednictvím lze (nejenom) integrované žáky vzdělávat s respektem k jejich potřebám, možnostem a v přirozené návaznosti na jejich stávající znalosti a dovednosti.
Českobudějovicko skrze MAS Rozkvět a projekt MAP dostane zvláštní podporu v oblasti vzdělávání. Pro svůj unikátní výcvikový program nás vybral Nadační fond Eduzměna.